Zorg voor gezond haar

Om te conditioneren of niet te conditioneren, om te oliën of niet om te oliën – als het op je haar aankomt, vind je allerlei adviezen. Moeders zullen je vertellen om “je haar te oliën”, terwijl je kapper het nieuwe IT-ding zal aanbevelen: “haarspa, Marokkaanse olie, versterking, niet herstellend en zo.” Voordat u uw behandelingskeuze kiest, zijn hier een paar dingen die u moet weten: de eerste stap in haarverzorging is uw dieet en de twee belangrijkste dingen in uw dieet zijn ijzer en eiwitten. De haarcellen zijn de snelst groeiende cellen in het lichaam, maar ze zijn ook de eerste die worden aangetast. Je eet niet goed of lijdt aan tekorten omdat ze niet nodig zijn om te overleven.

Probeer ijzerrijke voedingsmiddelen zoals bladgroenten, vis, pompoenpitten, bonen, kikkererwten, sojabonen en ontbijtgranen in uw dieet op te nemen. Artsen stellen voor dat u dagelijks ongeveer 12 mg ijzer consumeert. Je hebt ook eiwitten nodig, want dat versterkt je haar. Voeg complete eiwitten toe die ook rijk zijn aan aminozuren: zoals kaas, melk, soja, linzen, erwten, quinoa en yoghurt.

Een paar basistips

1. Het is normaal om 100 tot 150 haren per dag te verliezen, dus raak niet in paniek als je een bosje over je tegelvloer ziet kruipen.

2. Kam nat haar met uiterste zorg omdat ze kwetsbaar zijn en gemakkelijk kunnen breken. Neem een ​​kam met brede tanden en laat deze zo voorzichtig mogelijk van de haarwortels naar de haarpunten lopen.

3. Knip je haar om de paar weken af ​​om die bruine en ruwe gespleten punten te verwijderen. Knip elke 6 tot 8 weken ongeveer 1 / 4e inch van je haar om te voorkomen dat de gespleten punten weer uitgroeien.

4. Was je haar niet elke dag en breng wanneer je dat doet een conditioner aan op de punten. Probeer hetzelfde merk shampoo en conditioner te gebruiken.

5. Spoel de conditioner af met koud water omdat het goed is voor zowel kracht als glans.

Your email address will not be published. Required fields are marked *